GEZE op de BAU 2019: Een oplossing met toegevoegde waarde - voor leefbare gebouwen

Ons doel is om klanten en partners te ondersteunen in alle fasen van de levenscyclus van een gebouw. Kom ons bezoeken op de BAU vakbeurs in München in hal B1, stand 538-539 van 14-19 januari 2019. Wij willen graag samen met u ontdekken wat de beste oplossing voor uw gebouw zou zijn. Aangezien een succesvol project altijd begint met goede voorgesprekken. Ervaar het slimme gebouwautomatiseringssysteem GEZE Cockpit voor leefbare gebouwen.

Automatiseringsoplossingen die open en intelligent communiceren

© GEZE GmbH

GEZE-oplossingen worden ook gepresenteerd op BAU 2019 - in overeenstemming met de belangrijkste onderwerpen van de beurs - tegen de achtergrond van intelligente verbonden systemen. Deze communiceren op basis van de BACnet en KNX open communicatieprotocollen. Het GEZE Cockpit gebouwautomatiseringssysteem zal, in combinatie met interfacemodules en automatische producten, opnieuw een van de highlights op de stand zijn. Het wordt voortdurend verder ontwikkeld en de nieuwste softwareversie beschikt over een nieuwe, intuïtievere gebruikersinterface en extra functies, zoals alarminstellingen.

Een andere highlight is een nieuwe ontwikkeling voor de betrouwbare ECdrive schuifdeuroplossing. Dankzij de combinatie van een aandrijving en een nieuw ontwikkeld, thermisch gescheiden profiel loopt de deur nog beter en kan hij nog eenvoudiger worden geïnstalleerd. Bovendien zorgen een kleinere hoogte voor de aandrijfkap en het profiel met smalle lijst voor een discreet en aantrekkelijk ontwerp. GEZE presenteert ook een nieuwe generatie automatische motorvergrendelingen met geïntegreerde motorslotbesturing.

Veilig, praktisch, inspirerend: nieuwe ontwikkelingen op het gebied van deur- en raamtechniek.

Op het gebied van raamtechniek zorgt een nieuwe interfacemodule ervoor dat automatische ramen intelligent worden beschermd met sensoriek. Deze kan worden gecombineerd met alle aandrijvingen uit de GEZE IQ windowdrive-serie. Een nieuwe compacte centrale voor een bijzonder snelle en eenvoudige installatie is ook te zien in de GEZE stand.

Er zullen ook nieuwe ontwikkelingen afkomstig uit de deurtechnieksector op de BAU gepresenteerd worden: een nieuwe rookschakelaarcentrale met een verticaal verstelbare telescopische functie zorgt ervoor dat de rookinlaten eenvoudig in moeilijke lateisituaties kunnen worden gepositioneerd. De nieuwe TS 5000 SoftClose bovenliggende deurdranger zal eveneens te zien zijn: afhankelijk van de vereisten kan een eindslag worden ingesteld, of kan de deurvleugel maximaal worden vertraagd. De deur wordt echter veilig dichtgetrokken met dezelfde kracht, zelfs onder moeilijke omgevingsomstandigheden.

Met deze paar componenten is een innovatieve oplossing mogelijk. Foto's: Jürgen Pollak voor GEZE GmbH

De vastzetvoorziening met de nieuwe FA GC 170 draadloze uitbreiding is nog discreter en veiliger: hierdoor kunnen kabelverbindingen voortaan worden vervangen door draadloze verbindingen – een welkome oplossing, ook bij aanpassingen. Dubbele winnaar: de draadloze GEZE uitbreiding werd bekroond tijdens de uitreiking van de ICONIC AWARDS 2018: Innovative Architecture en de German Design Award 2019. Bovendien maakt een nieuw concept voor automatische vergrendeling van handmatig schuifwandsystemen (MSW) de werking nog veiliger en eenvoudiger, bijvoorbeeld in hoogwaardige retailconstructies.

De nieuwe deurdemping

De nieuwe GEZE ActiveStop variant past in elke deur en ziet er perfect uit. Foto: GEZE GmbH

© GEZE GmbH

Een andere highlight is de presentatie van de nieuwe versie van de GEZE ActiveStop deurdemping die op het deurframe is gemonteerd – inclusief een live installatie op de GEZE-stand. Het systeem zorgt voor het gecontroleerd, gedempt openen en sluiten van kamerdeuren en daardoor voor een geheel nieuw comfort. Deze versie die op het frame is gemonteerd, kan eenvoudig op zijn plaats worden bevestigd en vervolgens weer worden verwijderd.

Internationale en servicegerichte oplossingen: oplossingen afgestemd op de wensen van de klant

Als internationaal opererend bedrijf met productielocaties in Duitsland, Servië, China en het Iberisch Schiereiland, biedt GEZE landspecifieke oplossingen. Het GEZE Powerturn klapdeursysteem is ook leverbaar als ondervloertoepassing, als een versie speciaal ontwikkeld voor de Britse markt. De volledige deurautomatisering wordt vrijwel onzichtbaar in de vloer en in de muur ondergebracht. Deuren met een gewicht tot 125 kg en een breedte tot 1250 mm kunnen worden verplaatst. De vloeruitvoering is vooral geschikt voor omgevingen met bijzonder hoge esthetische verwachtingen, of voor gebruik met glazen deuren.

Een sluitplaat, speciaal ontwikkeld om aan de eisen van de Scandinavische markt te voldoen, maakt ook deel uit van de tentoonstelling, net als de producten die op de GEZE-productielocatie in China voor de Aziatische markt worden vervaardigd. De producten die worden gepresenteerd, zijn oplossingen op het gebied van rook- en warmteafvoerinstallatie (RWA), vloerveren en schuifdeuraandrijvingen.

De presentatie van de uitgebreide diensten van GEZE, van de planning tot aan de after-sales, maakt de handelsbeurs BAU 2019 compleet. Van de vroegtijdige planningsstadia bij GEZE BIM-objecten, individuele servicepakketten en trainingssessies, tot en met onderhoudsdiensten: GEZE voorziet alle klanten en partners die bij het project betrokken zijn gedurende de gehele gebouwlevenscyclus van zijn knowhow.